Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Το ψωμί που λάτρευαν οι κότες!

Ο τίτλος που έδωσα στην συνταγή έχει να κάνει με το ολόκληρο καλαμπόκι που περιέχει αυτό το ψωμάκι! Φαντάζομαι ότι θα το λάτρευαν οι κότες, μόνο που δεν φτάνει εύκολα στο πιάτο τους... Πριν λίγες μέρες η mia maria στο μπλογκ της cookandfeed είχε δημοσιεύσει μια πολύ πρωτότυπη για μένα συνταγή για ψωμί με καλαμπόκι και λουκάνικο! Δεν πέρασαν πολλές μέρες και στο Ν. Αφρικάνικο περιοδικό "Food and Home" του Φεβρουαρίου 2011, είδα μια συνταγή για "Sweetcorn bread"! Την δοκίμασα και είναι μια συνταγή για σπιτικό ψωμί, με γλυκό καλαμπόκι, που μας άρεσε πολύ! Επιπλέον είναι πολύ εύκολη, με απλά υλικά, δεν χρειάζεται ζύμωμα και το ψωμί που ετοιμάζεται είναι πολύ εύγευστο και πικάντικο! Το καλαμπόκι που μπαίνει είναι μαγειρεμένο. Εδώ στην Ν. Αφρική το βρίσκεις σε κονσέρβα, αλλά στην Ελλάδα δεν το έχω δει. Μπορούμε να το φτιάξουμε εύκολα βράζοντας καλαμπόκι με λίγη ζάχαρη, γάλα (ή κρέμα γάλακτος που δεν την χρησιμοποιώ παρά σπάνια), αλάτι και δένοντας το με corn flour.
Τα υλικά που χρειάζονται:
280γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
2 κουταλάκια του γλυκού πάπρικα γλυκιά
1 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν 2 κουταλάκια του γλυκού baking powder
3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη 400 γρ creamed sweetcorn
2 μεγάλα αυγά
4 κουταλιές της σούπας γάλα
2 κουταλιές της σούπας βούτυρο, λιωμένο
Για το creamed sweetcorn ή χρησιμοποιούμε μια κονσέρβα έτοιμο ή το φτιάχνουμε με:
2 κούπες φρέσκο ή κατεψυγμένο καλαμπόκι
1/2 κούπα νερό 1/4 κούπας γάλα εβαπορέ
1 και 1/2 κουτάλι της σούπας ζάχαρη 1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού corn flour
Διαλύουμε το corn flour σε 2 κουταλιές από το νερό.
Ανακατεύουμε προσεκτικά όλα τα υλικά μαζί (εκτός από το corn flour) σε ένα κατσορολάκι. Τα βάζουμε στη φωτιά και ανακατεύουμε να βράσουν. Χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε να σιγοβράσουν για 5-6 περίπου λεπτά. Προσθέτουμε το διαλυμένο corn flour ανακατεύοντας μέχρι να δέσει και να γίνει σαν κρέμα. Αφήνουμε να κρυώσει.
Για να φτιάξουμε το ψωμί: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Ετοιμάζουμε μια στενόμακρη φόρμα του κέικ βουτυρώνοντάς την. Ανακατεύουμε το αλεύρι, το αλάτι, τα πιπέρια και το baking powder. Προσθέτουμε ανακατεύοντας καλά μέσα στο μείγμα την ζάχαρη και το creamed sweetcorn να ενωθούν. Σε ξεχωριστό μπολ χτυπάμε ελαφρά, να ενώσουν τα αυγά με το γάλα. Προσθέτουμε στο μείγμα το λιωμένο βούτυρο (να μη καίει πολύ). Στο μείγμα των αυγών ρίχνουμε το μείγμα του αλευριού - καλαμποκιού και ανακατεύουμε προσεκτικά να ενώσουν τα υλικά και να δημιουργηθεί μια ζύμη αφράτη (αντίστοιχη με το κέικ). Ρίχνουμε την ζύμη στην φόρμα. Ψήνουμε περίπου για 55 λεπτά μέχρι το ψωμί να πάρει χρυσαφί χρώμα!
Δοκιμάστε το είναι υπέροχο! Μη το κόψετε ζεστό όπως κάναμε εμείς γιατί διαλύεται. Όμως είναι δύσκολο να κρατηθεί κανείς... Επίσης δεν ξέρω αν είναι καλό την επομένη, γιατί ποτέ δεν περισσεύει ψίχουλο!

32 σχόλια:

  1. καλημέρα!!!
    καλό μήνα!!!!
    ωραία συνταγή!!!
    δεν την ήξερα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή μέρα, καλό μήνα irida μου! Ούτε εγώ την ήξερα! Εδώ την έμαθα! Το ψωμί αυτό το φτιάχνουν λέει όταν έχουν BBQ και συνοδεύουν τα λουκάνικά τους, τα boerewors!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ γκουρμέ μου φαίνεται Αγγελική μου και θα το δοκιμάσω κάποια στιγμή, αλλά όχι για μένα! Για κανένα τραπέζι! Δεν είμαι φίλη του καλαμποκιού και δεν μου αρέσει σαν ιδέα. Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λατρεύω το καλαμπόκι!
    Μπορώ να το βάλω παντού!
    Τώρα ΚΑΙ στο ψωμί!!Τέλεια.
    Καλό μήνα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tο ψωμάκι σου είναι πεντανόστιμο.
    Ωραία ιδέα το ολόκληρο καλαμπόκι.
    Θα το δοκιμάσω.

    Φιλιά
    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα Αγγελική μου!!
    Πολύ ωραία η πρόταση σου, να ρωτήσω, φέρνει προς το γλυκό αυτό το ψωμί;;
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγγελικουλα μου καλημερα καλο και γλυκο μηνα να εχεις!!!
    ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ για μενα αυτη η συνταγη για ψωμι...να ρωτησω κι εγω με την σειρα μου...το ψωμι ειναι γλυκο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Emmanouela μου είναι πολύ καλό πίστεψέ με! Δεν κυριαρχεί η γεύση του καλαμποκιού. Είναι μια ισορροπημένη γεύση ελαφρά γλυκιά με έντονο άρωμα πιπεριάς. Καλό μήνα και σε σένα!

    Xara περιμένω εντυπώσεις! Καλή αρχή της άνοιξης!

    Μarion δοκίμασέ το, όσοι το γεύτηκαν από τους καλεσμένους μου τους άρεσε πολύ! Φιλιάκια και καλό μήνα!

    Γεια σου Ξανθή μου! Καλό μήνα για όλους!
    Το ψωμί γλυκίζει, αλλά δεν είναι γλυκό σαν κέικ. Κυριαρχεί το πικάντικο λόγω των δυο πιπεριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γωγούλα μου καλημέρα! Όπως είπα στην Ξανθή το ψωμί γλυκίζει (πάντα το καλαμπόκι γλυκίζει), αλλά δεν είναι "γλυκό" είναι πικάντικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η αλήθεια είναι ότι φαίνεται πολύ πολύ νόστιμο και λαχταριστό! Κι αν είναι και πικάντικο ακόμα καλύτερα!
    Καλημέρα και Καλό Μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Crispy μου! Πήρα πολύ θετικές κριτικές από τους δοκιμαστές του! Με το καλό να έρθει η Άνοιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ το καλαμπόκι και σε σπόρους και σε κρέμα.
    Κρέμα σε κονσέρβα έχω βρει αρκετές φορές σε μεγάλα SM, και την έχω χρησιμοποιήσεις σε αλμυρά κέϊκς.
    Αλλά και σαν συνοδεία πουρέ, σε ψητά κρεατικά.

    Το ψωμάκι σου, δεν θα το έδινα με τίποτε στις κότες, γλυκειά μου Αγγελική. Όλο μόνη μου παρέα με τυράκια της αρεσκείας μου... μέχρι και κοπανιστή Μυκόνου!

    Φιλιά πολλά και καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστώ για την αναφορά Αγγελική:)
    Και η δική μου συνταγή creamed sweetcorn έγραφε αλλά εγώ δεν ήξερα καν τι είναι και έβαλα καλαμπόκι κονσέρβα. Πολύ μου αρέσει το ψωμάκι σου και επειδή με τα λουκάνικα δεν τα έχω και τόσο καλά (άσχετα αν η μαμά μου συνεχίζει να μου δίνει) θα τη φτιάξω κάποια στιγμή τη συνταγή σου.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλό μήνα, πολύχρωμο κι ευωδιαστό σαν λουλούδι της Άνοιξης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό μήνα γλυκιά μου, υπέροχο..μου άνοιξες την όρεξη...αχ! μια γωνίτσα να είχα βρε παιδάκι μουυυυυυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ ωραία συνταγή, το καλαμπόκι μου αρέσει και έτσι γλυκό και πικάντικο ταυτόχρονα που θα βγαίνει, θα είναι πολύ ενδιαφέρον!
    Απ' ότι είδα, το καλαμπόκι δεν λιώνει τελείως, μένουν και κάποιοι σπόροι, σωστά? Γιατί θα είναι καλύτερα πιστεύω να περιέχει και λιωμένο και ολόκληρο καλαμπόκι.
    Φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Asteri μου καλό μήνα! Σε ευχαριστώ!

    Penelope, αφού σου αρέσει το καλαμπόκι και το ψωμί σίγουρα θα βρεις υπέροχα μπαχαρικά να τα συνδυάσεις! Ναι, έχεις δίκιο! Εδώ συχνά το καλαμπόκι σε κρέμα είναι συνοδευτικό πιάτο σε ψητά κρεατικά. Όσα για τις κότες… Σιγά μην έμεινε ψίχουλο! (Ούτε έχω δει πουθενά για να τις κεράσω κάτι άλλο…) Φιλάκια και καλό μήνα και από μένα!

    Μαράκι μου τι με ευχαριστείς? Αφού σε εσένα το πρωτοείδα και το θυμόμουν πολύ καλά! Είπαμε! Προσπαθώ να αναφέρω τις πηγές μου! Τι να πω ότι μεγάλωσα creamed sweetcorn που καθημερινά ετοίμαζε η μανούλα μου? : ))
    Εγώ μια χαρά τα έχω με τα λουκάνικα, αλλά προσπαθώ να τρώω λιγότερα… Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λίλα μου ευχαριστώ! Καλό μήνα!

    Αχ, Αχτίδα μου! Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω! Αντί για αυτό θα σου στείλω πολλές ευχές, να είσαι καλά! Καλό μήνα!

    Dark Chef σωστά το λες δεν λιώνει το καλαμπόκι! Εδώ δεν τρώνε κανένα (σχεδόν) παραβρασμένο λαχανικό! Όλα είναι κάπως τραγανά! Στο creamed sweetcorn τα καλαμπόκια είναι ολόκληρα και η κρέμα είναι το δεμένο γάλα με το άμυλο. Φιλάκια και καλό μήνα και από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλό μήνα! Πρωτότυπη συνταγή!! Φαίνεται πολύ νόστιμο.
    Φιλιά Δέσποινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλό μήνα!Φαντάζομαι πως το ψωμάκι όπως σκίζει από εμφάνιση θα σκίζει κι από γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θα συμφωνήσω με την Πηνελόπη, σιγά μην το δώσω στις κότες!!!!! Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλό μήνα από Θεσσαλονίκη!!!΄
    Πάντως, εγώ τουλάχιστον με την αγάπη που έχω στο καλαμποκάλευρο, θα προτιμήσω να το φάω η ίδια! Λέτε να είμαι κότα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΜΑΛΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΟΤΑ...ΤΕΛΕΙΟ ΨΩΜΙ...ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κάντε λίγο πιο κει να χωρέσω και εγώ στο κοτέτσι καλέ!!!
    Μιαμ, μιαμ το ψωμάκι σου!!!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πάντα βάζω στα ψωμιά μου λίγο καλαμποκάλευρο για το χρώμα. Γιατί όχι και σπόρους καλαμποκιού.Πολύ καλή ιδέα μου φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλημέρα...Αγγελική.
    Το ψωμί σου είναι τόσο λαχταριστό και το βλέπω σαν κέικ, για τον απογευματινό μου καφέ!
    Καλή Αποκριά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλό μήνα! Φαίνεται λαχταριστό ...και μου αρέσει πολύ το καλαμπόκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. εγώ δηλώνω απερίφραστα κότα...
    δεν εξηγείται διαφορετικά με την αγάπη που έχω στο καλαμπόκι...
    ως εκ τούτου,η επόμενη ζύμωση είναι αυτό...
    καλό μήνα Αγγελική μου...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αγγελική μου αν σου αρέσουν τα παιχνίδια σε περιμένει ένα στο blog μου! φιλιαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολύ ωραίο το ψωμάκι, θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλημέρα και καλό μήνα έστω σήμερα 3 του μήνα.
    Δε με πειράζει καθόλου να με πεις και κότα, αρκεί να το φτιάξεις κι απο δω κάποια φορά. Όλο εκεί μου είσαι δημιουργική. Εδώ όλο τρέχεις καλή μου. Φιλια Νένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή