Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Πάπια με εσπεριδοειδή!

Μου αρέσει όταν μαγειρεύω πάπια, να την αρωματίζω με φλούδες πορτοκαλιού! Είναι ένα εύκολο φαγητό, πολύ νόστιμο και έχει ένα όμορφο αποτέλεσμα, κατάλληλο για εορταστικό τραπέζι!
Όμως αυτή τη φορά τα πορτοκάλια μου ήταν κερωμένα εξωτερικά, γιαυτό κατέφυγα στα λεμόνια του κήπου μου... Έτσι λοιπόν, ενώ έλεγα ότι θα ετοιμάσω πάπια πορτοκάλι, έγινε πάπια εσπεριδοειδών!
Πάπια με εσπεριδοειδή 
Χρειάστηκα για 2 μερίδες.
2 φιλέτα στήθος πάπιας
2 μικρά λεμόνια
4 πορτοκάλια,
1 σφηνάκι γκραν μαρνιέ πορτοκάλι
1 κουταλιά της σούπας ξίδι, λευκό μπαλσάμικο.
Αλάτι πιπέρι.
Ξεκίνησα με τα λεμόνια. Έκοψα το εξωτερικό φλούδι τους, χωρίς το λευκό μέρος και το έκοψα σε κομμάτια σαν σπιρτάκια. Μετά έβγαλα ολόκληρο το φλούδι από 2 πορτοκάλια και τα έκοψα σε φέτες πάχους 7-8 χιλιοστών. Έστυψα ένα λεμόνι και 2 πορτοκάλια.
Έβαλα σε τεφάλ τηγάνι το στήθος της πάπιας με το δέρμα προς τα κάτω. Έψησα για 5 λεπτά, γύρισα τα φιλέτα και συνέχισα το ψήσιμο μέχρι πάρουν χρώμα, συνέχισα ψήνοντας για άλλα 20 λεπτά και γυρίζοντας διαρκώς το κρέας. Έβγαλα τα φιλέτα από το τεφάλ και τα κράτησα ζεστά, τυλιγμένα σε αλουμινόχαρτο.
Στην συνέχεια έχυσα το περισσότερο λίπος από τεφάλ. Κράτησα λίγο και έβαλα ξανά την πάπια μέσα. Συνέχισα το μαγείρεμα και έσβησα το φαΐ με το ξίδι και το γκραν μαρνιέ. Άλλες φορές κάνω φλαμπέ την πάπια στο σημείο αυτό, ανάβοντας το αλκοόλ, άλλες φορές το παραλείπω (άσε μη χρειαστούμε την πυροσβεστική)...
Αφού πέρασαν λίγα λεπτά, και εξατμίστηκε το οινόπνευμα, έριξα τον χυμό του πορτοκαλιού και τον χυμό του λεμονιού.
Έβαλα αλάτι και φρέσκο πιπέρι.
Συνέχισα το μαγείρεμα να λιγοστέψει η σάλτσα και να δέσει. Έβγαλα το κρέας και το κράτησα ζεστό, σε αλουμινόχαρτο. Έβαλα στην σάλτσα τις φέτες του πορτοκαλιού και τα σπιρτάκια της φλούδας του λεμονιού, για 4-5 λεπτά, να καραμελώσουν.
Σερβίρισα την πάπια κομμένη σε κομμάτια με τα πορτοκάλια και συνόδεψα με ρύζι και πράσινη σαλάτα.
Αν θέλετε την πάπια πιο καλά ψημένη, κόψτε την σε λεπτές φέτες και βάλτε τις στην σάλτσα μαζί με τις φέτες πορτοκαλιού και συνεχίστε το μαγείρεμα λίγο ακόμα (χωρίς να σας διαλυθούν τα πορτοκάλια). Καλή επιτυχία!

15 σχόλια:

  1. Α, ώστε γι αυτό σ΄εχασα! Δημιουργείς τα καταπληκτικά σου εδέσματα κατά μόνας. Για να σε βάλω στα favorites.
    Πολύ ωραία πάπια. Είναι νόστιμη η άτιμη και μ αρέσει όπως και ναναι.Αυτό που μ αρέσει απ αυτό που βλέπω είναι πως δεν είναι πολύ ψημένη. Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια στα χέρια σου Αγγελικούλα!!!
    Εγώ την προτιμώ πιο καλοψημένη, όπως και όλα τα κρεατικά γενικά, σε αντίθεση με τον άντρα μου που τα προτιμάει πολύ λίγο ψημένα.
    Ωραία η ιδέα του γκραν μαρνιέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να ένα φαγητό που δεν έχω μαγειρέψει ποτέ! Δεν ξέρω καν αν φέρνουν εδώ κατεψυγμένη πάπια! Πρέπει να το κοιτάξω! Δείχνει πολύ νόστιμη με τα εσπεριδοειδή πάντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι πολύ νόστιμη με τη γεύση εσπεριδοειδών!Έχω μαγειρέψει άγρια με πορτοκάλι μόνο-φαντάζομαι με τα υλικά σου θα έχει πολύ καλύτερη γεύση.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το φαγητο σου φαινεται πολυ ομορφο.Εγω δεν εχω μαγειρεψει παπια ποτε,ισως καποια στιγμη το δοκιμασω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Νένα, καλώς την! Ναι, και εμένα η πάπια δεν μου αρέσει πολύ ψημένη! Φιλιά και από μένα!

    @ Έλενα, το καλό με αυτή την συνταγή είναι ότι μπορείς να την κάνεις όπως την θέλει ο καθένας! Εγώ την τρώω μίντιουμ, ο άντρας μου καλοψημένη. Ακολουθώ λοιπόν την γνωστή λύση. Βγάζω τα φιλέτα, τα κόβω και ξαναβάζω το ένα φιλέτο σε φέτες στην σάλτσα να ψηθεί εντελώς!

    @Κική, δοκίμασέ την και τα λέμε! Είναι πολύ νόστιμη!

    @Ελένη, η άγρια πάπια είναι ακόμα πιο γευστική! Η πάπια είναι ωραία και με σάλτσα νερατζιού! Θα την ετοιμάσω άλλη φορά!

    @Δημιουργία, δοκίμασέ την. Αν βάλεις φλούδα πορτοκαλιού (και όχι λεμονιού) γίνεται πιο όμορφη η εικόνα, από αυτή που φωτογράφισα. Όμως τα κερωμένα πορτοκάλια δεν είναι κατάλληλα για την δουλειά αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φαίνεται πολύ ωραία στις φωτογραφίες.Δεν έχω μαγειρέψει ποτέ η ίδια πάπια,αν και έχω φάει αρκετές φορές,Νόμιζα ότι ήταν πιο δύσκολο.
    Θα το σκεφτώ στο μέλλον,μπορεί να το επιχειρήσω.
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Lila, είναι απλά τα πράγματα! Δοκίμασε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγγελική λες να είναι ωραία ιδέα και για φιλετο γαλοπούλας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Καρδούλα μου, άργησα να δω το σχόλιο σου, γιατί όχι με γαλοπούλα? Θα είναι εντελώς άλλη γεύση, μα νόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγγελικούλα μου εύχομαι να δημοσιευτεί το σχόλιο μου γιατί προσπαθώ πολλές μέρες να σου στείλω ευχες για το καινουργιο σου σπιτάκι - τι σπιτάκι ανακτορο είναι ! - και δεν μου το δημοσιεύει, δεν ξερω το γιατί!!

    Λοιπον εύχομαι να μας γεμίζεις μεσα απο το ''λεμόνι και κανελα'' με την θετική σου αύρα και να μας μαθαίνεις πολλά και υπέροχα πράγματα.

    Εγω την πάπια δεν την πολυσυμπαθώ αλλά δεν μπορώ να μην σε συγχαρώ για την άψογη παρουσίαση και φωτογράφησή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαράκι μου, σε ευχαριστώ! Καλώς ήρθες και ελπίζω να δημοσιεύονται άμεσα τα γραφόμενά σου, για να τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τί όμορφο που φαίνεται το πιάτο σου Αγγελικούλα!
    Ενώ στον καλό μου αρέσει ιδιαίτερα η πάπια, έχω πρόβλημα να του τη φτιάχνω γιατί μου μυρίζει πολύ άσχημα και κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος αλλά και μετά. Κάνω άραγε κάτι λάθος; Μήπως μια μαρινάδα να βοηθούσε; 2=3 φορές έχω φτιάξει και ... δυσκολεύομαι πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Mika Thank you!

    @ Χουά, αν δεν σου αρέσει η μυρωδιά της πάπιας, ο Δ έχει χάσει από χέρι! Δεν νομίζω ότι το μαρινάρισμα, αλλάζει την οσμή ιδιαίτερα! Άσε να την παραγγέλνει έξω ή να σας στέλνουμε κανένα ταπεράκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΧΑΧΑ! Ναι, ναι, στείλτε κάτι γιατί το έχει παράπονο!
    Πού να του πω ότι τελικά το πρόβλημα το έχει η ... μύτη μου και όχι η πάπια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή